160 078 unika webbläsare noterades under vecka 34 på Jaktjournalen.se, konstaterar chefredaktör Daniel Sanchez. Foto: Mikael Moilanen

Nytt rekord för Jaktjournalen.se

Drygt 160.000 besökte Jaktjournalen.se under vecka 34. Det gör Jaktjournalen till Sveriges 15:e mest besökta webbsida och betyder att vi når halva målgruppen.

Det är branschsidan KIA-index som varje vecka listar svenska webbsidors besöksstatistik. Under veckan som gick lockade Jaktjournalen.se 160.078 unika besökare och slog sidans tidigare rekord på 136.621. Det gör Jaktjournalen till Sveriges 15:e största webbsida, enligt KIA-Index. Daniel Sanchez är chefredaktör för Jaktjournalen och menar att det nya rekordet skiljer sig något från det tidigare. – Den förra besökstoppen på 136.000 berodde på stora händelser som vi helt enkelt bara rapporterade. Den här veckan samlade vi redaktionen och lade upp en strategi för att skapa en så stark nyhetssida som vi bara kunde. Vi var ute efter att slå rekord.

Stort intresse för nyheter

Jaktjournalen.se har vuxit dynamiskt de senaste åren och ökat med 19 procent bara det senaste halvåret. Daniel Sanchez menar att reportrarnas individualitet är en stor anledning till läsarnas förtroende. – Vi har en enormt stark grund att stå på med Mikael Moilanen som har en av Sveriges känsligaste nyhetsnäsor och Per Jonson som har järnkoll på vad som händer i Jaktsverige. Det är bredden i vår rapportering som gör att det finns något för alla läsare.

När slår ni rekordet nästa gång? – Oj! Vi riktar oss till jägare, och det är cirka 300.000 som löser jaktkort varje år. Jag vet inte om det går att nå mer än hälften av dem varje vecka. Men det är klart att gänget är sugna på en utmaning.