Chevalier köps av outdoorkoncern

Jaktklädföretaget Chevalier har köpts av företagsgruppen Open Air Group som i dag äger flera stora varumärken inom jakt- och uteliv.

Open Air Group står idag bakom varumärken som Tracker, Alaska 1795 och Burrel, samt Widforss.se och finska Retkitukku.fi. Nu förvärvar de också jaktklädföretaget Chevalier.

– Chevalier är ett väldigt fint företag och ett varumärke som står för hög kvalitet och med en stark position i hela Norden. I och med sin långa erfarenhet från utveckling av jaktkläder finns unik kunskap inom företaget och en styrka i varumärket som vi nu ska utveckla vidare” säger Camilo Sjödin, vd Open Air Group i ett pressmeddelande..

Chevalier kommer även i fortsättningen att drivas som ett fristående bolag, men med möjlighet att dra nytta av den kompetens och struktur som finns inom Open Air Group.

– Det är mycket spännande att vi nu tar plats under Open Air Groups tak. Vi kommer att hamna i en grupp av företag med jakt i fokus vilket kommer att göra oss starkare på kort och lång sikt, säger Niklas Nilsson, vd Chevalier.

I och med samgåendet blir Chevaliers nuvarande ägare Mellby Gård nya delägare i Open Air Group.

ANNONS ▼
ANNONS ▼
AKTUELLT

Nytt bolag höjde jaktarrende med 55 procent

Skogsbolaget höjde arrendet med 55 procent och gav jaktlaget sex dagar på sig att lösa ekonomin. ”Flera i laget kommer att hoppa av och för resten blir det dubbelt så dyrt tills vi hittar nya medlemmar” berättar en jägare.

Öppnar för enklare distribution av vildsvinskött

Landsbygdsminister Jennie Nilsson (S) hade i vecken möte med lantbruksorganisationer och jägarförbund. Agendan var vildsvinen och målsättningen var att klargöra de utmaningar vildsvinen bidrar till. Regeringen hoppas till hösten kunna fatta beslut som möjliggör enklare försäljningskanaler för vildsvinskött.
ANNONS ▼

Annonser