Det händer grejer i jaktbranschen. Nu slås inköpsföreningen Interjakt ihop med franchisekedjan Jaktia.
Jaktia och Interjakt – går ihop och bildar Burdock Outdoor Group. Siktet är enligt det nya bolaget, inställt på att forma en kraftfull organisation för att vitalisera branschen och fortsätta bidra till enastående jakt- och fiskeäventyr och naturupplevelser i skog och mark.
– Sammanslagningen gör det möjligt för oss att dra nytta av varandras styrkor i form av innovativaaffärsmodeller och breda produktsortiment. Detta är något som kommer att gynna alla – såväl kunder och franchisetagare som leverantörer och partners, säger Lars Martinsson på Jaktia Groupoch Hans Petter Semmelmann på Interjakt Group i ett pressmeddelande.
De två företagen kommer nu att integrera nyckelfunktioner som exempelvis inköp, logistik, IT, affärsutveckling och marknadsföring.
Nybildade Burdock Outdoor Group består till följd av sammanslagningen av 170 butiker som tillsammans omsätter omkring två miljarder kronor.