Jaktia prisades

Stockholm (JJ) I lördags delade Svensk Franchise ut priset för Årets Marknadsföring till Jaktia. Priset delades ut på Frannygalan, Grand Hotel i Stockholm.

Juryns motivering: ”Med brett nyttjande av kanaler, stor spridning och förståelse för eget producerat multimedia, samt ett skickligt användande av innehåll: vinnare till årets Marknadsföring har lagt en god grund för deras franchisetagare att ta nästa steg och fullt ut nyttja digitala möjligheter på lokal nivå. Just den starka lokala anknytningen särpräglar och lyfter fram årets vinnare. Vinnaren är Jaktia.” Jaktias VD Lars Martinsson kommenterar: ”Fantastiskt trevligt måste jag säga. Verkligen, verkligen roligt. Vi har arbetat intensivt med just digital marknadsföring och att vara där kunden är, och att vara där våra butiker är. Att vara närvarande i sociala medier och vara med exakt där det händer, att vara närvarande på medierna där kunden är och där butiken är, det är ju det enda verktyget vi har. Att bygga varumärket Jaktia är en sak, men att vara lokal och vara med sina butiker, det tror jag är framgången.” I samband med detta erhöll även Jaktia Åkersberga priset för Årets Jaktiabutik. Jaktia är Sveriges största butikskedja för jakt- och fiskeutrustning och består för tillfället av 35 butiker från Sjöbo i söder till Kiruna i norr.