Nu får Rasmus Liljeblad filma på arbetstid. Jaktia köper hans hobbyprojekt och anställer honom. Foto: Skärmbild från Youtube

Jaktia köper ”Jaktpuls” och anställer Rasmus

Kungsbacka (JJ) Jaktia köper Youtube-kanalen Jaktpuls och anställer kanalens grundare Rasmus Liljeblad.

Jaktia har 35 jakt- och fiskebutiker i Sverige och 16 butiker i Norge. Rasmus Liljeblad har fem egna hundar och jagar 200 dagar om året. I höstas började han lägga ut filmer på Youtube-kanalen Jaktpuls. Han har lagt ut 29 filmer hittills. – Jag diskuterade lite samarbete med Jaktia och då blev lösningen att de anställer mig, för att jag ska kunna satsa helhjärtat på filmerna, berättar Rasmus när Jaktjournalen når honom på Swedish Game Fair-mässan.

Får filma på arbetstid

Som egen gjorde han allt filmarbete på fritiden, vid sidan om jobbet på ett eget företag i mark- och byggbranschen. Nu kan han filma på arbetstid. – Tanken är att det ska bli en komplett jaktkanal med jaktfilmer, produkttester och allt som har med jakt att göra, säger Rasmus Liljeblad. Jaktia anställer också Nathalie Larsson, skeetskytt som bland meriterna har flera SM-guld, EM-guld och en fjärdeplats i OS. Hon blir företagets ambassadör för skytte och jakt, skriver Jaktia i ett pressmeddelande.

Mikael Moilanen mikael.moilanen@jaktjournalen.se 070 – 744 18 21