Interjakt kör webbmässa på grund av Coronaspridningen

Andra helgen i maj bjuder jaktbutikskedjan Interjakt in till en interaktiv jaktmässa på nätet. Redan nu har ett 50-tal varumärken valt att haka på för att visa upp sina produktnyheter inför kommande jaktsäsong.

En jaktmässa, bara på webben. Interjakt testar nåt nytt i dessa Coronatider. Foto: Interjakt

Situationen i samhället har tagit alla på sängen och spridningen av viruset Covid-19 har verkligen satt käppar i hjulen för de flesta planer. I februari tog IWA steget och senarelade årets mässa. För ett par veckor sedan beslutade Swedish Game Fair för att göra det samma.

Men det finns trots social distansering och restriktioner om folksamlingar på över 50 personer ett intresse bland jägare att ta del av nya produkter så därför har jaktbutikskedjan Interjakt tagit ett nytt grepp. Tillsammans med Freewater Pictures har de skapat en helt onlinebaserad jaktmässsa som ska äga rum 8-10 maj.

Livechatt och nya prylar

Ett femtiotal leverantörer har redan anmält sig. I ett pressmeddelande från Interjakt beskrivs hur mässan kommer fungera.

”Alla besökare kommer att ha möjlighet att chatta och ställa frågor i realtid under mässans öppettider till produktexperter inom respektive område och varumärke. Förutom produktinfo kommer det att finnas föreläsningar och en avdelning med fokus på mat och dryck som ska hjälpa jägare och fiskare att skapa stordåd i köket. Det kommer även finnas guide för att välja ut sin kommande jaktbil i samarbete med Volkswagen.”

– Vi kände ett stort behov att hitta en lösning för våra kunder som vant sig vid att få råd och tips av produktspecialister inför de viktiga köp som ska göras. Plattformen vi byggt, onlinemassan.com, kommer förmodligen också att vara värd för fler mässor inom kort, säger Jonas Ås, koncernchef för Interjakt Group Scandinavia.

Jaktmässan kommer hållas på onlinemassan.com

ANNONS ▼
ANNONS ▼
AKTUELLT
ANNONS ▼